loader image
RX 300 2T MY2025

BETA Havířov | Official Czech Dealer

RX 300 2T MY2025

Před několika měsíci projekt společnosti Beta, jehož cílem je rozšířit hranice RideAbility, oficiálně přistál v nové motokrosové dimenzi a toskánská společnost je již připravena vylepšovat své modely den za dnem a udržet své motocykly jednoduše na vrcholu.

Nic
Další informace

Zatímco RX 300 2T je cross-country motocykl uvedený na trh exkluzivně pro americký trh v roce 2021, který začal jako projekt odvozený od endura a bylo přiblíženo světu motokrosu řadou specifických úprav. Úspěch tohoto projektu a stále rostoucí zkušenosti z mistrovství světa MXGP s modelem 450 4T vedly toskánskou značku k tomu, aby uvolnila plyn a nakonfigurovala RX 300 jako plnohodnotný motokrosový motocykl, který má s modely Enduro společného jen několik věcí.

S modelovým rokem 2025 prošla RX 300 řadou důležitých zásahů do motoru a odpružení a rámu, které se zcela odtrhly od světa enduro a stejně jako RX 450 konfigurují samostatný projekt, zcela věnovaný motokrosu.

V rámci tolika změn u nových RX zůstává stejná věc jako cíl projektu: vybavit motocykl rámem, motorem a komponenty nejvyšší úrovně a přinést novou hranici RideAbility do světa MX.

Co znamená RideAbility pro beta verzi? Znamená to navrhovat a vyrábět motocykly, jejichž jízdní vlastnosti jsou jejich základní hodnotou. Každý motocykl značky Betamotor je navržen florentským výrobcem tak, aby každému jezdci poskytl motocykl, který je zároveň snadno ovladatelný a vysoce výkonný. Produkt schopný vytěžit to nejlepší z každého jezdce díky kombinaci motoru a rámu, který je schopen poskytnout zábavnou jízdu, aniž by se musel obávat výkonu motoru na úrovni mistrovství světa.

RX 300 a 450 tento cíl dokonale splňují, každá svým vlastním způsobem: obě představují dokonalou kombinaci výkonu a ovladatelnosti tím, že do středu designu umisťují ovladatelnost a typický rodinný pocit snadného použití společnosti Betamotor, plně zaměřený na nekompromisní zábavu.

RX 450 již s novým modelovým rokem obdržel zajímavé aktualizace, všechny nové funkce představené na modelu RX 300 2T od beta jsou skutečně překvapením, s radikálně vylepšenými následujícími prvky:

  • Rám: stejně jako u 450 dostává i RX 300 nový rám, speciálně určený pro motokrosové použití, který si zachovává mnoho známých proporcí z modelů Beta, ale s řadou specifických přepracovaných a zesílených dílů ve srovnání se standardními modely Enduro. Když se vyrovnáme modelu 4T, rám získává širší hlavní nosník než v minulosti (o 1 cm více), který se nebojí namáhání přicházejícího z opakovaných skokových přistání, což má za následek celkově mnohem tužší v bočních zákrutech generovaných vysokorychlostními zatáčkami. To se promítá do přesné a stabilní rychlosti při nájezdu do zatáčky i při výjezdu ze zatáček, což přináší skvělý pocit bezpečí při udržování vysokého výkonu motoru na uzdě. Pozice motoru a držáky se liší od modelů Enduro a poskytují vynikající vyvážení jak v zatáčkách, tak ve skocích.
  • Zadní pomocný rám a filtrační box: V souladu s použitím nového rámu přebírá nový RX 300 hliníkový pomocný rám své starší sestry a také filtrační skříň.
  • Vidlice: vidlice Kayaba se 48 mm představci má větší zdvih než modely Enduro a dostává novou kalibraci, která spolu s novým jednoduchým tlumičem obnovuje dokonalé nastavení, což zajišťuje stabilní, rychlý a přesný motocykl, ale vždy snadný a přesný ve své odezvě.
  • Jednoduchý tlumič: Jednoduchý tlumič je novým přírůstkem tohoto modelu a stejně jako u 450 se přepíná na 50 mm píst, který umožňuje větší podporu při přistání ve skoku díky lepšímu hydraulickému brzdění a zaručuje konstantní výkon při intenzivním používání, kde teploty rostou.
  • Brzdový systém: Nissin s plovoucími třmeny a 260 mm kotouči vpředu a 240 mm vzadu. Zejména vpředu vyniká nový třmen – zděděný po své starší sestře; Menší, lehčí a výkonnější než předchozí, zajišťuje mnohem lepší výkon při ubrání plynu na limitu. Vzadu je k dispozici nový válec, který se poprvé objevil u závodních modelů Enduro, který se vyznačuje vyšším brzdným výkonem a větší modularitou, stejně jako odlišným uchycením k rámu.
  • Chladiče: RX 450 a 300 2T má nové chladiče, které jsou ve srovnání s předchozím modelem přepracované v horní části, aby měly lepší úhel řízení a optimalizovaly vnitřní proudění chladicí kapaliny.
  • Konečný převodový poměr: zadní řetězové kolo má 49 zubů místo 48 pro bleskurychlé zrychlení!
  • Plastové díly: zatímco přední díly si zachovávají stejný tvar, zadní část má novou, elegantní a agresivní zadní část, která není nosným prvkem, ale zapadá do nového hliníkového rámu. Menší plastová nádrž pro RX 300 má nyní objem cca 7 litrů.
  • Řetěz: řetěz bez o-kroužku je lehčí a hladší než předchozí; Všechny detaily, na kterých záleží, aby se na trati něco změnilo!
  • Motor a výfuk: pokud je motocykl zcela nový s odpružením a co se týče rámu, nové funkce motoru ještě více mění pravidla hry a přinášejí výkon RX 300 na vrchol ve své třídě. Zcela nový motor se skládá z nového válce s větším časováním výfuku, nové hlavy s větší kompresí a upravených klikových skříní sání pro zvýšení ventilace. Výsledkem tohoto zásahu je pohonná jednotka s výrazně vyšším tahem než v minulosti, která si stále zachovává výjimečný tah při nízkých rychlostech, kterým se vždy vyznačovala Beta 300 2T, a to i přesto, že špičkový maximální výkon ve vysokých rychlostech je vyšší, jak je potřeba na motokrosové trati. Větší výkon motoru je přenášen na zadní kolo zcela přepracovanou 5stupňovou převodovkou se specifickým odstupem převodů pro MX použití a tužší pružinou, která více předepíná spojku, aby se zabránilo prokluzu. Tento nový soubor byl dokonale vyladěn speciálními mapami, novými kalibracemi karburátoru (Keihin PWK 38) a několika pružinami na vhodně nastaveném výfukovém ventilu. Výfukový systém, také kompletně přepracovaný, nabízí speciální rozšíření a krátký tlumič výfuku, v plném motokrosovém stylu.
  • Kromě toho existuje řada aktualizací společných pro oba modely, jako například:
  • Silentblok řídítek: komfort a motokros jsou notoricky dva poměrně vzdálené pojmy, ale s novými silentbloky vybavenými tímto modelem je tato vzdálenost výrazně překlenuta. S cílem co nejpohodlnější uchopení řídítek – a tím i ovládání na motocyklu – snižuje tento nový model vibrace a zvedá řídítka o 5 mm ve srovnání s předchozím modelem, čímž méně unavuje jezdce a tím zlepšuje výkon.
  • Stupačky: model 2025 dostává nové, méně objemné stupačky s vylepšeným výkonem přilnavosti k botě jezdce, aby měl motocykl neustále pod kontrolou.
  • Kyvná vidlice: čep osy zadního kola byl zesílen a získal 2 mm v průměru, celkem tedy 22 mm. Tento nový komponent zaručuje větší tuhost a torzní odolnost, což vede k tomu, že motocykl je vždy přesný a dobře řízený, a to i při těch nejprudších zrychleních.

Abychom dokončili náš přehled motocyklu:

  • Motorové mapy: oba modely RX jsou vybaveny dvěma specifickými mapami motoru (mokrá a suchá), zatímco 4taktní model má také čtyři úrovně kontroly trakce (zapnuto/vypnuto/aktivní s tvrdou mapou/aktivní s měkkou mapou) pro řízení významného výkonu vozidla ve všech terénních podmínkách. Tlačítko pro výběr mapy a TC je umístěno na nárazníku řídítek.
  • RX je dodáván s přizpůsobeným stojánkem a 4 různými plynovými kladkami, které umožňují přizpůsobit odezvu plynu.
Technická data

RX 300 2T

PODVOZEK

  • RÁM: MOLYBDENOVÁ OCEL S DVOJITOU KOLÉBKOU DĚLENOU NAD
    VÝFUKOVÝM OTVOREM
  • ROZVOR: 1490 MM
  • MAXIMÁLNÍ DÉLKA: 2185 MM
  • MAX. ŠÍŘKA: 815 MM
  • MAXIMÁLNÍ VÝŠKA: 1260 MM
  • VÝŠKA SEDADLA: 950 MM
  • SVĚTLÁ VÝŠKA: 340 MM
  • VÝŠKA STUPAČEK: 417 MM
  • SUCHÁ HMOTNOST: 100 KG (PŘEDNÍ 48 KG; ZADNÍ 52 KG)
  • KAPACITA PALIVOVÉ NÁDRŽE: 9,5 L
  • REZERVA: 1,3 L
  • PŘEDNÍ ODPRUŽENÍ: HYDRAULICKÁ USD CLOSECARTRIDGE VIDLICE Ø 48 MM
  • ZADNÍ ODPRUŽENÍ: MONOSHOCK S PROGRESIVNÍM PŘEPÁKOVÁNÍM
  • ZDVIH PŘEDNÍHO KOLA: 305 MM
  • ZDVIH ZADNÍHO KOLA: 300 MM
  • PŘEDNÍ BRZDA: VLNITÝ KOTOUČ Ø260 MM A DVOUPÍSTKOVÝ PLOVOUCÍ TŘMEN
  • ZADNÍ BRZDA: VLNITÝ KOTOUČ Ø240 MM A JEDNOPÍSTKOVÝ PLOVOUCÍ TŘMEN
  • PŘEDNÍ RÁFEK: 21 X 1,6 – 36 OTVORŮ
  • ZADNÍ RÁFEK: 19 X 2,15 – 36 OTVORŮ
  • PŘEDNÍ PNEUMATIKA: 80/100 – 21
  • ZADNÍ PNEUMATIKA: 120/80 -19

MOTOR

  • TYP: JEDNOVÁLEC, 2-TAKTNÍ, KAPALINOU CHLAZENÝ
  • VRTÁNÍ: 72 MM
  • ZDVIH: 72 MM
  • OBJEM: 293,1 CCM
  • KOMPRESNÍ POMĚR: 11,45 :1
  • VÝFUKOVÝ VENTIL: SYSTÉM BPV
  • STARTÉR: ELEKTRICKÝ STARTÉR
  • ZAPALOVÁNÍ: AC KOKUSAN – DIGITÁLNÍ CDI S OVLADAČEM OLEJOVÉHO ČERPADLA
  • ZAPALOVACÍ SVÍČKA: NGK BR8ECM
  • INDUKČNÍ SYSTÉM: INDUKČNÍ JAZÝČEK
  • MAZÁNÍ: SMĚS
  • KARBURÁTOR: KEIHIN PWK 38
  • SPOJKA: MOKRÁ VÍCELAMELOVÁ SPOJKA
  • PRIMÁRNÍ POHON: Z.27/72
  • PŘENOS: 6 RYCHLOSTNÍCH STUPŇŮ
  • KONEČNÝ PŘENOS: ŘETĚZ
  • MOTOROVÝ OLEJ: SAE 10W/50

 

 

Silentblok:

S cílem co nejpohodlnější uchopení řídítek – a tím i ovládání na motocyklu – snižuje tento nový model vibrace a zvedá řídítka o 5 mm ve srovnání s předchozím modelem, čímž méně unavuje jezdce a tím zlepšuje výkon.

Cena motocyklu

Call for Price

Máte-li zájem o motocykl, neváhejte nás kdykoli kontaktovat.

Autorizovaný servis

Máte problém s motorkou? Navštivte náš autorizovaný servis v Havířově na Moskevské ulici.

Budeme se na Vás těšit!

Příslušenství a vybavení

Vyberte si z naší aktuální nabídky potřebné příslušenství a vybavení pro Vaši motorku.

Více informací najdete na stránce příslušenství.

VYLOUČENÍ ODPOVĚDNOSTI

Vozidla zobrazená na obrázcích se mohou v některých detailech lišit od sériových modelů a mohou být vybavena volitelnou výbavou, která je k dispozici pouze za příplatek. Také mohou existovat rozdíly v konečné úpravě některých povrchů v důsledku běžných odchylek procesu. Všechny uvedené informace se týkají sériově vyráběných vozidel schválených pro silniční provoz v době dodání, nejsou závazné a mohou být ovlivněny tiskovými chybami. Motocykly inzerované v této brožuře jsou vhodné pro silniční provoz pouze v homologované verzi.
Betamotor si vyhrazuje právo provádět změny svých modelů kdykoli a bez upozornění.