BETA Havířov | Official Czech Dealer
Před několika měsíci projekt společnosti Beta, jehož cílem je rozšířit hranice RideAbility, oficiálně přistál v nové motokrosové dimenzi a toskánská společnost je již připravena vylepšovat své modely den za dnem a udržet své motocykly jednoduše na vrcholu.
RX 450 byl oficiálně prvním 4-taktním krosovým motocyklem postaveným výrobcem z Rignano sull’Arno a pro fanoušky to byla také příležitost jezdit na Made in Beta MX odvozeném od závodního prototypu, který nyní závodí již čtyři roky v mistrovství světa MXGP.
Nic
Další informace
Před několika měsíci projekt společnosti Beta, jehož cílem je rozšířit hranice RideAbility, oficiálně přistál v nové motokrosové dimenzi a toskánská společnost je již připravena vylepšovat své modely den za dnem a udržet své motocykly jednoduše na vrcholu.
RX 450 byl oficiálně prvním 4-taktním krosovým motocyklem postaveným výrobcem z Rignano sull’Arno a pro fanoušky to byla také příležitost jezdit na Made in Beta MX odvozeném od závodního prototypu, který nyní závodí již čtyři roky v mistrovství světa MXGP.
Zatímco RX 300 2T je cross-country motocykl uvedený na trh exkluzivně pro americký trh v roce 2021, který začal jako projekt odvozený od endura a bylo přiblíženo světu motokrosu řadou specifických úprav. Úspěch tohoto projektu a stále rostoucí zkušenosti z mistrovství světa MXGP s modelem 450 4T vedly toskánskou značku k tomu, aby uvolnila plyn a nakonfigurovala RX 300 jako plnohodnotný motokrosový motocykl, který má s modely Enduro společného jen několik věcí.
S modelovým rokem 2025 prošla RX 300 řadou důležitých zásahů do motoru a odpružení a rámu, které se zcela odtrhly od světa enduro a stejně jako RX 450 konfigurují samostatný projekt, zcela věnovaný motokrosu.
RX 450 také obdržel vzrušující nové aktualizace, které brousí zbraně modelu a jsou připraveny bojovat na MX tratích po celém světě.
V rámci tolika změn u nových RX zůstává stejná věc jako cíl projektu: vybavit motocykl rámem, motorem a komponenty nejvyšší úrovně a přinést novou hranici RideAbility do světa MX.
Co znamená RideAbility pro beta verzi? Znamená to navrhovat a vyrábět motocykly, jejichž jízdní vlastnosti jsou jejich základní hodnotou. Každý motocykl značky Betamotor je navržen florentským výrobcem tak, aby každému jezdci poskytl motocykl, který je zároveň snadno ovladatelný a vysoce výkonný. Produkt schopný vytěžit to nejlepší z každého jezdce díky kombinaci motoru a rámu, který je schopen poskytnout zábavnou jízdu, aniž by se musel obávat výkonu motoru na úrovni mistrovství světa.
RX 300 a 450 tento cíl dokonale splňují, každá svým vlastním způsobem: obě představují dokonalou kombinaci výkonu a ovladatelnosti tím, že do středu designu umisťují ovladatelnost a typický rodinný pocit snadného použití společnosti Betamotor, plně zaměřený na nekompromisní zábavu.
Pojďme se ponořit do podrobností RX 450 4T:
- Zadní pomocný rám a filtrační box: zatímco geometrie zadního pomocného rámu a filtrační skříň zůstávají stejné, struktura byla vhodně vyztužena v řadě bodů, které ji zpevňují a zachovávají lehkost a schopnost absorbovat napětí. Přístup k filtru zůstává na levé straně motocyklu a je extrémně snadný a intuitivní, stejně jako bez použití nářadí.
- Odpružení: vidlice a jednoduchý tlumič dostaly novou kalibraci, která vylepšuje charakter motocyklu, a to jak z hlediska ovladatelnosti, tak stability při zvyšování tempa. Výsledkem je vylepšení vlastností, které již jezdci MXGP u tohoto modelu zdůraznili – ovladatelnost a stabilita, které vzbuzují důvěru v každého jezdce bez ohledu na jeho úroveň.
- Baterie: pro bezpečné zapalování na první výstřel, a to i v těch nejnáročnějších podmínkách použití, byla na RX MY25 namontována nová lithiová baterie s proudem vyšším než ta předchozí, aby měla vždy potřebný startovací výkon.
- Konečný převodový poměr: pro nalezení ideálního kompromisu mezi rychlostí a zrychlením má nyní zadní ozubené kolo 51 zubů – o jeden více než u předchozího modelu – pro zlepšení odezvy motoru při výjezdu ze zatáček a také umožňuje motoru rychleji nabírat otáčky.
- Grafika: zatímco nástavby nedávno představené s novou zádí zůstávají nezměněny, byla představena nová, uhlazenější a agresivnější grafika, která nepostrádá charakter ve zvýraznění závodní duše modelu.
Kromě toho existuje řada aktualizací společných pro oba modely, jako například:
- Silentblok řídítek: komfort a motokros jsou notoricky dva poměrně vzdálené pojmy, ale s novými silentbloky vybavenými tímto modelem je tato vzdálenost výrazně překlenuta. S cílem co nejpohodlnější uchopení řídítek – a tím i ovládání na motocyklu – snižuje tento nový model vibrace a zvedá řídítka o 5 mm ve srovnání s předchozím modelem, čímž méně unavuje jezdce a tím zlepšuje výkon.
- Stupačky: model 2025 dostává nové, méně objemné stupačky s vylepšeným výkonem přilnavosti k botě jezdce, aby měl motocykl neustále pod kontrolou.
- Kyvná vidlice: čep osy zadního kola byl zesílen a získal 2 mm v průměru, celkem tedy 22 mm. Tento nový komponent zaručuje větší tuhost a torzní odolnost, což vede k tomu, že motocykl je vždy přesný a dobře řízený, a to i při těch nejprudších zrychleních.
Abychom dokončili náš přehled motocyklu:
- Motorové mapy: oba modely RX jsou vybaveny dvěma specifickými mapami motoru (mokrá a suchá), zatímco 4taktní model má také čtyři úrovně kontroly trakce (zapnuto/vypnuto/aktivní s tvrdou mapou/aktivní s měkkou mapou) pro řízení významného výkonu vozidla ve všech terénních podmínkách. Tlačítko pro výběr mapy a TC je umístěno na nárazníku řídítek.
- RX je dodáván s přizpůsobeným stojánkem a 4 různými plynovými kladkami, které umožňují přizpůsobit odezvu plynu.
Technická data
RX 450 4T
PODVOZEK
|
MOTOR
|
Cena motocyklu
259 900 Kč
Máte-li zájem o motocykl, neváhejte nás kdykoli kontaktovat.
Autorizovaný servis
Máte problém s motorkou? Navštivte náš autorizovaný servis v Havířově na Moskevské ulici.
Budeme se na Vás těšit!
Příslušenství a vybavení
Vyberte si z naší aktuální nabídky potřebné příslušenství a vybavení pro Vaši motorku.
Více informací najdete na stránce příslušenství.
VYLOUČENÍ ODPOVĚDNOSTI
Vozidla zobrazená na obrázcích se mohou v některých detailech lišit od sériových modelů a mohou být vybavena volitelnou výbavou, která je k dispozici pouze za příplatek. Také mohou existovat rozdíly v konečné úpravě některých povrchů v důsledku běžných odchylek procesu. Všechny uvedené informace se týkají sériově vyráběných vozidel schválených pro silniční provoz v době dodání, nejsou závazné a mohou být ovlivněny tiskovými chybami. Motocykly inzerované v této brožuře jsou vhodné pro silniční provoz pouze v homologované verzi.
Betamotor si vyhrazuje právo provádět změny svých modelů kdykoli a bez upozornění.