loader image
RX 450 4T MY2024

BETA Havířov | Official Czech Dealer

RX 450 4T MY2024

V roce 2023 projekt Bety na rozšíření obzorů RideAbility oficiálně vstoupil do nové dimenze motokrosu v Evropě, nejprve s dvoutaktem RX 300 a nyní s králem motokrosových motocyklů, čtyřtaktem RX 450!


Je to oficiálně první čtyřtaktní motokrosový motocykl vyrobený italským výrobcem ; pro nadšence všech jezdeckých schopností to znamená první šanci zajet si na motocyklu Beta MX co nejblíže závodnímu prototypu, který v posledních třech letech soutěží v mistrovství světa MXGP.

Nic
Další informace

Motocykl připravený na závody ve všech ohledech, navržený pro motokrosové okruhy po celém světě, jak to nikdy předtím nebylo možné.


Design je od základu zcela nový: rám, motor a komponenty jsou na nejvyšší úrovni, stejně jako projekt za ním: přináší nové horizonty RideAbility do světa MX.


Co znamená RideAbility pro Beta? Znamená to navrhnout model MX, který osloví každého na všech úrovních. Motocykly Beta jsou navrženy týmem inženýrů se sídlem ve Florencii v Itálii s posláním poskytnout všem jezdcům motokrosový model, který je celkově snazší na jízdu a přitom stále poskytuje špičkovou úroveň výkonu. Je to díky kombinaci motoru a rámu, která je schopen poskytnout zábavnou jízdu, aniž byste se museli bát výkonu motoru na úrovni mistrovství světa.


Prototypy RX 450, které debutovaly na okruhu MXGP před několika lety, poskytly znalosti, které mohou pocházet pouze z vrcholového závodění. Tyto rané jednorázové modely poskytly základní uspořádání a design pro produkční model. RX 450 4T se připojí ke svému mladšímu bratrovi RX 300 2T na závodních tratích po celém světě.


Technický design RX 450 je zcela nový; přesněji:


Rám : navržený od základu jako zcela nový rám, speciálně navržený a určený pro motokrosové použití. Hlavní nosník rámu má širší design, aby vydržel namáhání z opakovaných přistání, díky čemuž je celkově mnohem tužší a přitom dostatečně pružný pro zatáčení. To se promítá do precizního podvozku, který poskytuje pocit zasazení v zatáčkách a lehký pocit ve vzduchu.


Zadní pomocný rám a filtr box : RX 450 má nový hliníkový zadní pomocný rám, který poskytuje tuhost motocyklu navzdory jeho nízké hmotnosti a poskytuje sílu potřebnou pro náročné potřeby motokrosu. Tato nová součást je dokonale integrována s novým filtr boxem, který se u modelů Beta nikdy předtím nepoužíval. Nová skříň filtru a objímky v kombinaci s novým 46mm tělem škrticí klapky poskytují výrazně odlišné proudění vzduchu, než jaké vyžaduje enduro motocykl, což vytváří optimální proudění vzduchu pro udržení kroku s výkonem nového motoru. Přístup k filtru zůstává na levé straně motocyklu a je extrémně snadný a intuitivní, stejně jako bez nářadí.


Plastové díly : zatímco přední kryty, nedávno přepracované také pro modely RR, zůstaly beze změny, zadní část má novou elegantní a agresivní záď, která není konstrukčním prvkem, ale pasuje do nového hliníkového zadního pomocného rámu. Jak již bylo zmíněno, umožňuje přístup do filtr boxu prostřednictvím pohodlného připojení. Palivová nádrž je menší konstrukce a má kapacitu kolem sedmi litrů.


Vidlice: Kayaba, 48 mm vpředu a 50 mm vzadu. Oba komponenty jsou plně nastavitelné z hlediska jejich nastavení a díky neustálému vývoji na trati představují ideální kompromis mezi jízdními vlastnostmi a výkonem. Motorka byla nastavena techniky v Rignanu tak, aby byla stabilní a přesná, ale vždy snadná a upřímná ve své reakci. Hlavním rozdílem v odpružení oproti enduro modelům je větší zdvih přední vidlice, se specifickou kalibrací pro motokros, přičemž zcela nový je single tlumič. Ten je větší než ten, kterým jsou vybaveny modely RR, aby poskytoval větší oporu při přistání díky většímu hydraulickému tlumení a konzistentnější výkon při náročném použití, kde má tendenci stoupat teplota, a tak je udržování výkonu složitější.


Kola jsou 21″ vpředu a 19″ vzadu, s pneumatikami 90/100-21 a 110/90-19 Maxxis, zatímco brzdový systém je od Nissin s plovoucími třmeny a 260 mm kotoučem vpředu a 240 mm v zadní část. Třmen přední brzdy je menší, modernější konstrukce. Také lehčí než ty, které se dříve používaly u modelů Beta, což poskytuje znatelně pronikavější výkon při uvolnění plynu na limitu, zatímco na zadní straně má nová pumpa nádrž navrženou tak, aby ponechala více prostoru pro rozložení výfuku.


A co výkon motorky? Čtyřtaktní RX 450 vyrazí dech:


Motor : Motor, navržený speciálně pro motokrosové použití, byl vyvinut v úzké spolupráci s oficiálním týmem MXGP. Převodovka je pětistupňová s vyhrazenými převodovými stupni, zatímco spojka (s membránovými pružinami, nastavitelná do tří poloh) byla navržena tak, aby odolala namáhání plynoucím z vysokého výkonu motoru, a přesto stále nabízí lehké zatažení za páku spojky. Hmotnost a rozměry jsou obzvláště kompaktní, protože komponenty potřebné pro motokrosové použití byly zredukovány na minimum.
Klikový a předlohový hřídel jsou nové, stejně jako válec, písty a rozvodový systém, což umožňuje dosáhnout kompresního poměru 13,5:1.
Výsledkem je vynikající výkon motoru po celé křivce dodávky a zároveň prodloužená horní část při středně vysokých otáčkách motoru, které se nejčastěji používají na závodní dráze. V souladu s cílem jízdních schopnosti, na kterém byl celý designový projekt založen, motor přesto nabízí vynikající točivý moment, a proto poskytuje příjemnou a vždy ovladatelnou progresivitu a nabízí poslušnost ve všech situacích. Díky optimálnímu rozložení hmotnosti je proto umístění rámu k motoru navrženo tak, aby vytvořilo ovladatelný, agilní a zábavný motocykl s velkým výkonem, když se rozhodnete otevřít plyn.


Motorové mapy: v návaznosti na nedávné představení modelů RR je RX 450 4T také vybavena dvěma specifickými mapami motoru (mokrá a suchá) a čtyřmi úrovněmi kontroly trakce (zapnuto/vypnuto/aktivní s tvrdou mapou/aktivní s měkkou mapou ) pro zvládnutí výrazného výkonu motocyklu ve všech terénních podmínkách. Tlačítko pro výběr mapy a TC se nachází na podložce řídítek.


Další pozoruhodné vlastnosti:


Ovládací prvky na řídítkách byly zredukovány na minimum, stejně jako elektrický systém. Na pravé straně je startovací tlačítko, zatímco tlačítko pro vypnutí motocyklu je na levé. Baterie je lithiového typu. Dále jsou zde některé speciální komponenty , které rovněž zvyšují úroveň výbavy motocyklu:


– Napínače řetězu z červené slitiny Ergal
– Modré eloxované ráfky Excel
– Červené vedení řetězu
– Červeně eloxované dvoumateriálové řetězové kolo
– Černé stupačky ze slitiny Ergal s ocelovými kolíky


Zaokrouhlení balení jsou zbrusu nové grafiky s typickými závodními barvami, ale prvnímu čtyřtaktnímu motokrosovému motocyklu Beta propůjčují jedinečnou chuť.


RX 450 bude dodáván s přizpůsobeným stojanem a čtyřmi různými řemenicemi plynu pro přizpůsobení odezvy akcelerátoru.

Technická data

RX 450 4T

PODVOZEK

  • RÁM: MOLYBDENOVÁ OCEL S DVOJITOU KOLÉBKOU DĚLENOU NAD
    VÝFUKOVÝM OTVOREM
  • ROZVOR: 1485 MM
  • MAXIMÁLNÍ DÉLKA: 2170MM
  • MAX. ŠÍŘKA: 825 MM
  • MAXIMÁLNÍ VÝŠKA: 1270 MM
  • VÝŠKA SEDADLA: 945 MM
  • SVĚTLÁ VÝŠKA: 330 MM
  • VÝŠKA STUPAČEK: 410 MM
  • SUCHÁ HMOTNOST: 104,5 KG
  • KAPACITA PALIVOVÉ NÁDRŽE: 7 L
  • REZERVA: 1,4 L
  • PŘEDNÍ ODPRUŽENÍ: HYDRAULICKÁ USD CLOSECARTRIDGE VIDLICE Ø 48 MM
  • ZADNÍ ODPRUŽENÍ: MONOSHOCK S PROGRESIVNÍM PŘEPÁKOVÁNÍM
  • ZDVIH PŘEDNÍHO KOLA: 305 MM
  • ZDVIH ZADNÍHO KOLA: 300 MM
  • PŘEDNÍ BRZDA: VLNITÝ KOTOUČ Ø260 MM A DVOUPÍSTKOVÝ PLOVOUCÍ TŘMEN
  • ZADNÍ BRZDA: VLNITÝ KOTOUČ Ø240 MM A JEDNOPÍSTKOVÝ PLOVOUCÍ TŘMEN
  • PŘEDNÍ RÁFEK: 21 X 1,6 – 36 OTVORŮ
  • ZADNÍ RÁFEK: 19 X 2,15 – 36 OTVORŮ
  • PŘEDNÍ PNEUMATIKA: 80/100 – 21
  • ZADNÍ PNEUMATIKA: 110/90 -19

MOTOR

  • TYP: JEDNOVÁLEC, 4-TAKTNÍ, KAPALINOU CHLAZENÝ
  • VRTÁNÍ: 97 MM
  • ZDVIH: 60,8 MM
  • OBJEM: 449,3 CCM
  • KOMPRESNÍ POMĚR: 13,4 :1
  • VENTILOVÝ ROZVOD DOHC / 4 VENTILY, SÁNÍ TITAN, VÝFUK OCEL

  • STARTÉR: ELEKTRICKÝ STARTÉR
  • ACG: KOKUSAN
  • ZAPALOVACÍ SVÍČKA: NGK LKAR 8A-9
  • MAZÁNÍ: 2 OLEJOVÉ ČERPADLA
  • PALIVOVÝ SYSTÉM: DUÁLNÍ ELEKTRONICKÉ VSTŘIKOVÁNÍ ELLDOR
  • ŠKRTÍCÍ KLAPKA: Ø 46 MM
  • SPOJKA: MOKRÁ VÍCELAMELOVÁ SPOJKA
  • PRIMÁRNÍ POHON: Z.31/72
  • PŘENOS: 5 RYCHLOSTNÍCH STUPŇŮ
  • KONEČNÝ PŘENOS: ŘETĚZ
  • MOTOROVÝ OLEJ: SAE 10W/50 + SAE 10W/40 0,8L

Cena motocyklu

269 900 

Máte-li zájem o motocykl, neváhejte nás kdykoli kontaktovat.

Autorizovaný servis

Máte problém s motorkou? Navštivte náš autorizovaný servis v Havířově na Moskevské ulici.

Budeme se na Vás těšit!

Příslušenství a vybavení

Vyberte si z naší aktuální nabídky potřebné příslušenství a vybavení pro Vaši motorku.

Více informací najdete na stránce příslušenství.

VYLOUČENÍ ODPOVĚDNOSTI

Vozidla zobrazená na obrázcích se mohou v některých detailech lišit od sériových modelů a mohou být vybavena volitelnou výbavou, která je k dispozici pouze za příplatek. Také mohou existovat rozdíly v konečné úpravě některých povrchů v důsledku běžných odchylek procesu. Všechny uvedené informace se týkají sériově vyráběných vozidel schválených pro silniční provoz v době dodání, nejsou závazné a mohou být ovlivněny tiskovými chybami. Motocykly inzerované v této brožuře jsou vhodné pro silniční provoz pouze v homologované verzi.
Betamotor si vyhrazuje právo provádět změny svých modelů kdykoli a bez upozornění.